Liquor, Tobacco & Confectionery programma |Promotion Partners

Liquor, Tobacco & Confectionery programma

Tags:

Voor onze opdrachtgever Schiphol Airport Retail (SAR)/Heinemann zijn we begin 2016 begonnen met het werven en inzetten van een speciaal LTC team (Liquor, Tobacco & Confectionery). Dit team werd, in tegenstelling tot de Promoters die in de SAR winkels werkzaam zijn, niet op merkniveau maar op categorieniveau getraind. Hierdoor zijn de LTC’ers in staat merken van een totale productcategorie te vertegenwoordigen i.p.v. één individueel merk. Zij werden getraind door experts waarbij veel aandacht was voor gastvrijheid, het achterhalen van de wensen en behoeftes van reizigers en cross selling. Door een uitgebreide kennis van alle productcategorieën zijn de LTC’ers in staat de juiste sigaar bij een specifiek whiskymerk en de juiste chocolade bij een bepaalde likeur aan te bevelen. Het LTC programma was een unieke kans voor alle LTC’ers waarbij Schiphol hen letterlijk op nieuwe plekken bracht aangezien ze ook trainingen in Frankfurt, Zwitserland en Italië volgden.

Promotion Partners heeft vanaf het begin van de samenwerking intensief meegedacht met de opdrachtgever en creatieve ideeën aangedragen. Onze kennis en ervaring op het gebied van verkoop, visueel merchandise en hospitality hebben we hierbij gebundeld zodat de LTC’ers op alle vlakken intensief getraind konden worden. De intensieve samenwerking heeft ertoe geleid dat de LTC’ers na een jaar een contract aangeboden hebben gekregen en zijn overgenomen door SAR.